Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?
|Jak inaczej przekonać do usługi lub artykułu niż przekonując prawdopodobnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
kaizen media Kraków
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale też zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, wskutek tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie porządnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie w pojedynkę opracować swój własny smak deseru, łącząc poszczególne jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była skuteczna musi nie tylko kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on należyty technicznie oraz prosty.